سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مَن کنتُ مولاه فهذا عَلیٌّ مولاه

بسم الله الرحمن الرحیم


 


بعد از یک دهه تلاش و با حضور فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای صورت گرفت


 


رونمایی از بزرگترین دستاورد دفاعی تاریخ کشور


 


ناوشکن هلیکوپتربر جماران


 


 


متخصصان ارتش و وزارت دفاع موفق شدند ناوشکن رزمی جماران یکی از پیشرفته ترین ناوشکن های در نوع خود را طراحی و عملیاتی نمایند. این رویداد بزرگ دفاعی در حالی صورت گرفت که رزمناو رژیم صهیونیستی در صبح همان روز وارد آبهای خلیج فارس شده بود. ورود جماران به خلیج فارس ، موجب وحشت ناوگان دریایی ایالات متحده و بالاخص ر‍ژیم صهیونیستی شد.


جماران مجهز به موشکهای ضد کشتی، سطح به هوا و نیز انواع اژدر و توپهای دریایی از جمله فجر 27 به عنوان مدرن‌ترین توپ دریایی جهان است.
ناوشکن جماران 94 متر طول و قریب 1500 تن وزن دارد و یک رادار پیشرفته نیز برای انجام هر چه بهتر ماموریتها، روی آن نصب شده است. این ناوشکن می تواند با سرعت 30 گره دریایی حرکت کرده و 120 تا 140 پرسنل و خدمه نیز در آن فعالیت خواهند کرد.
به گفته مسئولان این پروژه مهم دریایی، جماران از حدود یک میلیون و 400 هزار قطعه، سامانه و مجموعه تشکیل شده است.
این ناوشکن به عنوان نخستین ناوشکن ایرانی با اتکا به توان دانشمندان داخلی و بدون استفاده از  کمک فکری و ابزار خارجی ساخته شده است.
به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش ج.ا.ا  سامانه‌ها و فناوری‌های متعدد اطلاعاتی، جنگ الکترونیک، ضد الکترونیک، راداری، موشکی، اژدر زیر سطح و سونار در طبقات مختلف این ناوشکن قرار گرفته است.


جماران علاوه بر قدرت حمل بالگرد،  توانایی به‌کارگیری در جنگ‌های الکترونیکی را نیز خواهد داشت.کارشناسان نظامی معتقدند ، جماران،  با قابلیتهای ویژه خود  توانایی مقابله با تهاجمات هسته‌ای و میکروبی را نیز دارد.


ناوشکن هلی کوپتر بر جماران نسبت به بسیاری از ناوشکن‌های جهان از جمله ناوشکن‌های کلاس “واستر ” پیشرفته‌تر است.و این ادعا به دلیل تجمیع قابلیتهای منحصر به فرد ی از جمله ،سامانه‌های پردازش راداری، رادارهای تاکتیکی سطحی، زیر سطحی و هوایی، قدرت بالای کنترل آتش، و نیز تجهیز به انواع سامانه‌های اژدرافکن و توپ‌های دریایی و حمل بالگرد و کمک به سوخت‌رسانی بالگردها، در مقابل تهاجم‌های هسته‌ای و میکروبی می باشد.


در ساخت این ناو شکن، بیش از 120 مرکز تحقیقاتی و دانشگاهی مشارکت داشته اند


این دستاورد بزرگ در مراسم ویژه‌ای با فرمان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرمانده معظم کل قوا، رسماً به ناوگان دریایی ارتش ملحق شد.


 


تصویری از ناو هلیکوپتر بر جماران در ابهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران


مشخصات :


نوع جنگ افزار : ناوشکن DESTROYER


نام جنگ افزار : جماران


قابلیت : هلی کوپتر بر و حامل موشک


تسلیحات : یک قبضه توپ دریایی فجر ?? - ا‍ژدر زیرسطحی حوت- قایقهای هجومی تندرو... موشکهای کروز کوثر - سی ??? و...


طول :  94 متر


عرض :?? متر


 ارتفاع از سطح آب : ? متر


وزن : 1500 تن


کشور سازنده : جمهوری اسلامی ایران


ارسال شده در توسط سید روح الله موسوی